Monday, June 16, 2014

Protokol Yahudi #1 - Emas (2/5)

sebelum:
http://umnokelanajayaselangor.blogspot.com/2014/06/protocol-yahudi-1-kepercayaan-pegangan.html


7. Pada ketika masa dahulu, agama menjadi panduan hidup manusia. Tetapi kini, duit lebih utama dari agama. Duit - terutamanya Emas - merupakan panduan hidup masa kini kerana duit memberi kuasa dan kebebasan dalam kehidupan harian manusia. Tetapi, kebebasan adalah tidak baik kerana mereka sentiasa inginkan lebih namun tidak tahu menggunakannya. Kita tidak akan berbuat begitu. 


Kita berikan kuasa memerintah kepada suatu kerajaan, tetapi untuk satu masa tertentu dan kerajaan itu pasti kucar-kacir. Bila tiba saat itu, kita akan masuk campur dan mencipta pertelingkahan kaum yang kemudiannya menjadi peperangan antara kasta dan kaum. Ini sudah cukup membuatkan mereka bergaduh dan saling membunuh antara satu sama lain; harap akan berlakunya peperang sivil.

8. Apabila negara tersebut terlibat di dalam peperangan sivil, sama ada negara tersebut musnah dengan sendiri atau menjadi tersangat lemah sehingga membolehkan campur tangan kuasa luar; tugas kita dah selesai kerana negara tersebut bukan lagi ancaman kepada kita. 

Apabila negara tersebut menjadi bankrup, kita akan menawarkan negara tersebut meminjam duit dari kita. Negara tersebut tidak mempunyai pilihan melainkan meminjam duit dari kita.

9. Jika ada pihak yang berpendapat gambaran di atas tidak bermoral, saya mahu menanyakan soalan: Setiap negara ada dua jenis musuh. (1) musuh luar negara yang merupakan negara jiran. (2) musuh dalam negara yang merupakan pesaing politik yang boleh menggugat negara. Jadi, sekiranya memusnahkan negara luar dengan alasan moral diterima, bukankah memusnahkan negara dari dalam juga sama? Malah memusnahkan negara dari dalam lebih bahaya kerana mampu memusnahkan kemasyarakatan.

10. Siapa yang mempunyai fikiran waras yang boleh menjangkakan terdapat orang yang suka berbalah di dalam kerajaan? Kerana mereka ini sebenarnya lebih bodoh dari kita, berbalah dengan alasan yang bodoh, dan kita pun layan. Akhirnya tidak ke mana. 

Masyarakat di luar sana adalah dungu. Mereka tidak mencapai apa-apa kejayaan pun. Mereka buang masa dengan menilik dan melayan bolasepak. Mereka sudah pasti tidak mampu berfikiran logik. 

Hakikatnya, mereka akan bersetuju sekiranya kita membuat helah ke atas mojoriti antara mereka, dan yang majoriti itu pun percaya. Secara tidak langsung, mereka membantu kita menguasai mereka. Ataupun seluruh masyarakat turut termusnah.

11. Politik tidak ada kaitan dengan moral. Sesiapa saja di dalam kerajaan yang bermoral, mereka adalah dungu dan tidak sesuai duduk dalam kerajaan. Ahli politik mestilah pandai berlakon dan menipu sekiranya ingin duduk lama dalam politik. 

Sifat mulia seperti jujur dan berintegriti adalah bebanan berat buat ahli politik. Jika mereka bersifat mulia ini maka perjalanan politik mereka bakal berakhir tanpa mereka sedar. Kebanyakan Goyim (bukan Yahudi) percaya pemimpin mereka mempunyai sifat mulia ini. Namun, kita lebih mengetahui.





Gold

7.  There was a time when religion was the guiding force of mankind.  But now, money is more important than religion.  Money – especially Gold – is the new guiding force because it gives power and freedom to the common people.  But that freedom is bad because they’ll always want more and don’t know how to use it.  We can’t allow that.

Self-governance can be given to the masses, but only long enough for them to form a disorganized mob.  At that point we should intervene to create strife and racial hatred between their different classes and races.  This will cause them to fight and kill each other; hopefully starting a civil war.

8.  Once a nation is engaged in civil war it will either destroy itself or be weakened to the point where it can be overtaken by another foreign power.  In either case our job will be done as they’ll no longer be a threat to us.

If that nation ends up in bankruptcy we’ll offer to loan them some of our money.  They’ll have no option but to take it.

9.  If anyone claims that the above is immoral, let me ask them this: Suppose a nation has two enemies: an external enemy which is a neighboring nation; and an internal enemy represented by political rivals who might try to overthrow the nation from within.  Well, if it is acceptable to destroy the other nation without any regard to morals, then why should it not also be acceptable to destroy the internal enemy?  After all, it’s the more dangerous of the two and the more likely to succeed in destroying society.

10.  Who in their right mind could expect to govern the people by the use of reasoned debate?  Because those people, who are really quite stupid when compared to you, could then counter your arguments with their own silly arguments, and then you’d have to keep debating them.  You’d get nowhere.

The people who make up society (voters) are lame-brained numskulls who never achieve anything.  They spend their time following astrology charts and football.  They obviously can’t think logically.

In fact, the only time they agree on anything is when we trick the majority of them into believing something.  So they may as well just let us do our job of ruling them.  Otherwise the whole nation will erupt into anarchy.

11.  Politics has nothing to do with morals.  Anyone who tries to govern according to morals is a moron and unsuitable for office.  A true politician must resort to cunning and lies if he expects to get anywhere.

Great qualities such as honesty and integrity are a burden for any ruler.  Anyone in politics who decides to start behaving like this – their career will be over before they know it.  Most Goyim believe that their rulers should have these qualities; but of course, we know better.


sambungan:
http://umnokelanajayaselangor.blogspot.com/2014/06/protokol-yahudi-1-paksaan-adalah.html#more

No comments:

Post a Comment