Monday, June 16, 2014

Protokol Yahudi #1 - Paksaan Adalah Kebenaran (3/5)

sebelum:


12. Sudah menjadi satu kepercayaan setiap manusia dilahirkan dengan pemikiran benar atau betul, maksudnya pemikiran ini berbentuk abstrak dan tidak ada yang mampu membuktikan.

13. Apakah itu kebenaran? Di manakah ia bermula dan berakhir?

14. Sekiranya pemerintah mulai bercerita tentang kebenaran, maka semua orang akan meminta kebenaran terutamanya golongan yang memperjuangkan kebebasan (Libertarian). Kemudian , seluruh negara akan dipernuhi dengan kebenaran dan pemerintah akan kelihatan bodoh. Apa yang dapat saya simpulkan, akan hanya ada satu kebenaran: Kebenaran yang kuat mengatasi kebenaran yang lemah. Ini akan memberi pemerintah kuasa untuk melakukan apa sahaja yang dikehendakinya, dan menjadi sangat hebat mengatasi golongan kebebasan yang telah berkorban segalanya.

15. Strategi kita untuk mendapatkan kuasa mengatasi semua ini kerana strategi kita mengembang tanpa disedari. Apabila cukup matang, kita akan menggunakannya dan tiada sesiapa pun yang boleh menghentikan kita kerana mereka tidak bersedia menentang kita.

16. Kita harus membuat kejahatan untuk mendapatkan kuasa. Tapi tidak mengapa kerana apabila kita sudah mendapat kuasa, kita akan melakukan kebaikan pula; seperti mentadbir negara dengan baik. Kita tidak akan mampu melakukan perkara ini jika kita memberi rakyat kebebasan.

Tak salah melakukan kejahatan untuk kebaikan. Jadi, kita ketepikan soal moral dan fokus kepada hasil yang bakal kita dapat.

17. Kita mempunyai perancangan yang panjang dan teratur dan kita akan laksanakan rancangan kita. Kalau tidak, segala usaha kita selama ini menjadi sia-sia.

18. Bagi menjayakan tindakan kita, kita harus ingat manusia biasa tersangat bodoh dan dungu sehingga tidak mampu hendak menjaga diri sendiri.

Mereka ini buta, tidak bertimbang rasa dan tidak ada matlamat. Hakikatnya, mereka mudah diperalatkan.

Majoriti diantara mereka tersangatlah bodoh sehingga sanggup mengikut telunjuk orang tanpa berfikir panjang; kerana mereka tidak boleh memimpin. Walaupun ada diantara mereka yang bijak, namun, mereka tidak pandai memimpin. Jika kita bagi dia peluang untuk memimpin, sudah pasti dia akan gagal.

19. Hanya mereka yang dilatih sejak kecil untuk menjadi seorang pemimpin saja yang berjaya.

20. Mereka yang tidak menjaga diri sendiri akan musnah. Ini adalah kerana pemimpin mereka hanya berminat dengan kuasa dan kekayaan. Adakah mustahil orang seperti ini mengetepikan kepentingan diri sendiri dan menjaga rakyat?

Contohnya, adakah pemimpin ini mampu mempertahankan negara dari ancaman luar? Tak mungkin! Apabila pemimpin dari kalangan mereka yang bodoh, pemimpin ini tidak bijak mentadbir dan mempertahankan negara.




Might is Right

12.  There is a common-held belief that all people are born with ‘rights’, meaning that they should be allowed to do or have certain things in life, regardless of who they are.  But there is no way of proving this.

13.  What is a right?  Where does it begin and end?

14.  If a ruler starts granting rights, then everyone will start demanding new rights, especially libertarians.  Soon the nation will be overrun with rights and the ruler will look stupid.  From this I conclude that there is only one right: the right of the strong over the weak.  It gives a ruler the power to do whatever he wants, and to become supreme lord over those libertarian people who had better give up their rights to him voluntarily.

15.  Our method of gaining power is better than any other because it grows invisibly.  Then when it has gained enough strength, we can unleash it; and it will be unstoppable because no one will be prepared for it.

16.  We need to do a lot of evil things in order to gain power.  But that’s okay because once we have power over everything we can use it to do good things; like running the nations properly.  We could never do that if we gave people freedom.

The end justifies the means.  So let’s put aside moral issues and focus on the end result.

17.  We have a good long-range plan here and we can’t afford to deviate from it.  Otherwise all our work over the centuries would have been for nothing.

18.  In order to plan our actions effectively, we must take into account that the common people are an incoherent mob of blathering idiots who can’t even look after themselves.

These people are blind, senseless and have no ability to reason.  In fact, they’ll get suckered in by anyone.

While the majority of them are total nincompoops that would follow one another over a cliff-top, as they have no leadership skills; occasionally one might emerge who appears to have some degree of intelligence.  However even these people don’t understand how to lead, and if you let them, they’d bring a whole nation to ruin.

19.  Only someone trained from childhood to serve as a leader can truly understand politics.

20.  People left to look after themselves will be brought to ruin.  That’s because their leaders, who emerge from among them, are only interested in power and glory.  Is it possible for these people to put aside their self-interests and manage the affairs of their nation?

Like, can they defend themselves from an external enemy?  No way!  When a project of that scale is divided up among the many dimwitted members of their society, it becomes unintelligible to them.

No comments:

Post a Comment