Tuesday, July 8, 2014

Aman Palestin: Serangan darat oleh Israel adalah keputusan berat

1. Sebelum menghadiri mesyuarat ketenteraan siang hari ini, Benjamin Netanyahu, PM Israel menyatakan beliau tidak berhasrat mengembangkan operasi ketenteraan ke atas Gaza dan cukup sekadar serangan udara.

2. Selepas selesai mesyuarat, Netanyahu mengubah pendiriannya dan menyatakan Israel akan mengerahkan seluruh kekuatan tentera darat untuk menggempur Gaza.


3. Kabinet Israel memutuskan untuk mengerahkan 40 ribu tentera darat dalam operasi kali ini dan meletakkan mereka dalam keadaan siap siaga.

4. Sejak bermulanya peperangan, Israel telah meletakkan kereta-kereta kebal di sepanjang sempadan Gaza.

5. Risiko serangan darat yang paling dibimbangi Israel adalah askar Israel diculik oleh tentera Palestin. Israel sudah tentu tidak mahu peristiwa penculikan Gilad Shalit yang berpanjangan selama 6 tahun dan berakhir dengan pertukaran tidak kurang 1 ribu tawanan Palestin di penjara Israel. Perkara ini sangat merugikan dan memalukan Israel.

6. Di antara latihan-latihan ketenteraan Hamas adalah operasi menculik tentera Israel.

7. Israel lebih rela jika askarnya dibunuh dari diculik. Ini terbukti dalam peperangan tahun 2008 apabila seorang tentera Israel berjaya diculik oleh mujahidin, Israel bertindak membunuh kedua-duanya sekali di tempat persembunyian mereka.

8. Majoriti rakyat Israel juga tudak menyokong keputusan menggunakan serangan darat. Kegagalan tentera darat Israel bermakna kekuatan tentera darat Palestin akan mara dan meneruskan operasi sehingga ke luar Gaza memasuki kawasan-kawasan Israel. Risiko paling tinggi adalah Palestin akan kembali meluaskan kawasan mereka dan 'menjajah' kawasan Israel.

Semoga Allah memberi kemenangan kepada mujahidin dan membebaskan Masjid Al Aqsa.


Sememangnya admin telah menjangka pihak Zionis akan membuat kekacauan ketika temasya Piala Dunia. Sila rujuk Protokol Yahudi #1. Bolasepak adalah permainan ciptaan Yahudi. Piala Dunia juga adalah ciptaan Yahudi. Sepanjang perlawanan Piala Dunia, pihak pelabur Yahudi dan egen mereka memanipulasi pasaran kewangan melalui perjudian bolasepak. Melalui kegiatan ini, mereka mendapat keuntungan yang besar. Duit itu digunakan untuk peperangan. Sementara itu, penduduk dunia pula leka dengan perlawanan Piala Dunia dan tidak mempedulikan keadaan sekeliling. Ketika penduduk dunia leka, pihak Zionis segera menjalankan agenda mereka menghapuskan Goyim.

No comments:

Post a Comment