Wednesday, July 23, 2014

Protokol Yahudi #6 - Kita Perhambakan Orang Bukan Yahudi (2/2)

6. Dalam masa yang sama kita mesti mempromosikan dengan meluas sektor perdagangan dan perindustrian, tetapi yang paling utama ialah spekulasi. Tujuan spekulasi adalah untuk mengimbangi sektor perindustrian. Ketiadaan spekulasi di dalam sektor perindustrian akan menggandakan jumlah yang dipegang oleh orang persendirian dan menggukuhkan sektor pertanian dengan membebaskan tanah daripada menjadi cagaran bank.

Apa yang kita impikan adalah sektor perindustrian dijalankan tanpa modal dan tenaga buruh. Unsur ini dijalankan melalui spekulasi yang memindahkan semua kekayaan ke dalam genggaman kita, akhirnya mengekalkan Goyim ke dalam kancah kemiskinan sepanjang hayat.

Akhirnya Goyim akan melutut di depan kita, sekurang-kurangnya dengan alasan untuk hidup.

7. Bagi menjerumuskan Goyim lebih jauh ke dalam jurang kemusnahan, kita membantu sebahagian kecil dari mereka hidup mewah berasaskan sektor perindustrian spekulasi: sikap tamak mereka akan memusnahkan segalanya selepas itu.

Kita akan memperjuangkan kenaikan kadar gaji. Namun, kenaikan kadar gaji ini tidak mendatangkan sebarang kebaikan kepada para pekerja, kerana dalam masa yang sama kita juga akan menaikan harga barangan keperluan harian. Kita akan beri alasan kenaikan harga ini adalah disebabkan kemerosotan hasil pertanian dan kenaikan harga bahan mentah. Kita harus, dengan terang, kenalpasti setiap sumber dalam produksi supaya para pekerja dan masyarakat tidak dapat mempertikaikan lagi isu kenaikan harga barang. Tambahan, kita harus mengambil setiap langkah bagi menangani golongan terpelajar daripada bersuara.

8. Bagi memastikan supaya hakikat ini tidak disedari oleh Goyim sehingga pada saat dan ketika (yang pada saat itu segalanya telah terlewat), kita kaburi mereka dengan dakwaan untuk kebaikan para pekerja dan menurut prinsip-prinsip ekonomi politik, yang mana teori ekonomi kita berasakan daripada propaganda yang cukup teguh.



We Shall Enslave Gentiles
6.  At the same time we must intensively promote trade and industry, but, first and foremost, speculation.  The part played by speculation is to suppress industry.  The absence of speculative industry will multiply capital in private hands and will serve to restore agriculture by freeing the land from the debts of banks.
What we want is that industry should drain both labor and capital from the land.  Then by means of speculation, transfer all the money of the world into our hands, and thereby throw all the Goyim into the ranks of the working class.
Then the Goyim will bow down before us; if for no other reason but to get the right to exist.
7.  To complete the ruin of the industry of the Goyim we shall bring, to the assistance of speculation, the luxury which we have encouraged among the Goyim: that greedy demand for luxury which is swallowing up everything.
We shall raise the rate of wages.  However this will not bring any advantage to the workers, because at the same time, we shall also cause a rise in prices of items that are essential to life.  We shall claim that these increases were caused by a decline in agriculture and cattle breeding.  We shall, craftily and thoroughly, further undermine sources of production, by accustoming the workers to anarchy and to drunkenness.  Additionally we shall take all measures to uproot all the educated forces of the Goyim from the face of the earth.
8.  In order that the true meaning of things is not discovered by the Goyim before the proper time, we shall mask it under an alleged enthusiastic desire to serve the working classes and the great principles of political economy, which our economic theories carry with much energetic propaganda.

No comments:

Post a Comment