Tuesday, July 1, 2014

gereja baru akan dibina di DUN SERI SETIA!! TERBAIK NIK NAZMI


Bila bercakap lebih-lebih dengan orang pas, mereka kata umno lah perosak, umno macam-macam, sekarang ni pengundi pas yang dok jilat nik nazmi tak pasti nak cakap bahasa apa lak lepas ni, sebab akan ada gereja baru di lokasi yang nik nazmi jaga, yahuuu... takbir pas, takbir, time umno mereka tuduh macam-macam, sekarang ni dah terserlah kedajalan parti mata satu yang nak menjadikan selangor ini satu tempat yang orang Islamnya hanya menjadi pak hangguk terutama orang pas.

AMACAM? SUKA?


1 lagi Gereja Emmanuel Terbesar di DUN Seri Setia, Parlimen Kelana Jaya bakal dibina di hadapan Mentari Court. Adakah pihak UMNO/PAS SINONIMNYA ISLAM mengambil bahagian dalam BANTAHAN. Jikà tiada bantahan difahamkan projek binaan GEREJE EKSLUSIF 4 TINGKAT berhadapan Pangsapuri Damai , belakang Restoran Aliff ini akan dimulakan pembinaan pada hujung Julai yakni menjelang Hari Raya Aidildilfitri 2014.

Tahniah kepada YB Nik Nazmi ADUN SERI SETIA, Tuan Halimey AHLI MAJLIS MBPJ ZON 24 yang telah berjaya merobohkan GERAI HARAM dibelakang tapak gereja.

Masih ingatkah lagi peristiwa YB Gwo Burne Loh Ahli Parlimen Kelana Jaya di tumbuk oleh Pegawai Khas YB Nik Nazmi di TAPAK SURAU Blok 4 DESA MENTARI, PETALING JAYA dalam bantahan kaum india menghalang pembinaan surau di padang berkenaan. Akhirnya pemimpin PAS tewas ditangan kaum BUKAN ISLAM.....Terkuburlah surau yang kononnya terpaksa DIBATALKAN sedangkan ketika itu difahamkan tapak berkenaan telah diluluskan oleh Exco Agama ketika itu. Persoalannya RAPUHNYA PERJUANGAN AGAMA OLEH PAS. Apakah dasar mahupun TERAS ISLAM telah terkubur......Suatu kekecewaan yang telah sekian lama dipendam diluahkan jua.

Adakah pejuang yang mendabik dada PEJUANG ISLAM terutamanya pakar ceramah PAS membutakan mata, memekakkan telinga?????? Dimanakah sebenarnya kalimat PERJUANGAN AGAMA , NUSA & BANGSA? Adakah sekadar RETORIK POLITIK SEMATA????? Sejak dari saat itu tiada sedikit pun rasa hormat pada pejuang PAS yang retorik , MENANG SORAK MARUAH AGAMA TERGADAI!!!!!

Bangkitlah PEMUDA utk agama, berapa sangatlah modal utk bantahan ini . takkan demi agama pun nak tunggu bajet dari Bahagian kot. Alasan utk perjuangan masa berkempen utk jawatan, semua minta peluang berkhidmat, peluang utk perjuangan, bila dah dapat jawatan. Alasan bajet pulak. Sampai bila lagi PEMUDA NAK BERTONGKAT? Dah dapat bajet dari A , lupa lak asal usul sumber , TERIMA KASIH pulak kat B. Perjuangan demi politik la katakan........bukan demi agama , nusa bangsa lagi jadi teras generasi masa kini.

# kan seronok kalau tak de apa2 jawatan, LIDAH BERBISA.....gua peduli apa. Demi kepentingan agama dan bangsa bukan kepentingan PERIBADI & KUMPULAN....

Maaf kalau ada yg terasa, SALAM RAMADHAN AL MUBARAK

Selamat berjuang para pemimpin AGAMA, nusa & bangsa.


-Addin Sunway-


Pendapat admin la.. seandainya penduduk setempat bersatu hati membantah pembinaan gereja ini, tentu majlis perbandaran akan batalkan kelulusan. Masih belum terlambat nak buat bantahan kerana pembinaan dijadualkan pada penghujung Julai. Ambil contoh apa yang berlaku ke atas isu padang PKNS. Penduduk setempat bersatu hati membantah pembinaan kondo mewah di atas padang PKNS. Jangan lah kita sebagai umat Islam menyumbang kapada agama Islam sebagai agama yang asing. Sekurangnya bukan di kawasan Parlimen Kelana Jaya. Pihak UMNO Bahagian Kelana Jaya akan menghulurkan tangan membantu penduduk setempat membantah pembinaan gereja. Sila maklumkan kepada kami dan kami akan membantu dari setiap sudut.

No comments:

Post a Comment