Wednesday, July 16, 2014

Video edisi biadap!

Cuba kita fikir sejenak..

Perasan tak kenapa video Cina maki polis Melayu tidak viral dan trending?

Kita kecoh selepas menonton dan memberi komen video seorang wanita di Kuantan mengherdik seorang lelaki berumur yang melanggarnya. Ya.. memang wanita tersebut buat salah. Tapi kita pun ada buat salah juga. Jadi, tak perlulah membuka aib orang lain.



Namun, kenapa apabila polis dimaki dan diprovokasi tiada siapa yang sudi membela mereka? Sedarkah kita apabila ada pihak yang berani memaki polis dan pihak berkuasa itu tandanya pihak tersebut sudah tidak hormat undang-undang. Mereka ingin hidup bebas melakukam jenayah dan kesalah sesuka hati. Akhirnya keselamatan orang ramai akan tergugat!

Undang-undang diwujudkan untuk keselamatan bersama. Jadi, tak perlulah memperbodohkan diri memaki hamun pihak berkuasa yang ingin menegakkan undang-undang. Hari ini kau maki polis dan pihak berkuasa. Esok lusa bila keselamatan kau tergugat, kau cari polis dan pihak berkuasa minta tolong selamatkan diri kau. Apa la punya bodoh tindakan korang ni. Ingatlah yang kita ni hidup sebagai satu masyarakat. Bila kau hadapi masalah, akan ada masyarakat yang akan tolong.

Berikut koleksi video lelaki  biadap maki polis. Harap korang sedar yang tidakan ini tidak bermoral. Apalah salahnya mengaku kesalahan dan minta maaf?



 



Dan yang ni pula video biadap memaki pegawai keselamatan. Cuba fikir.. kalau korang hadapi masalah seperti kecurian, siapa yang korang cari dan buat aduan?


Fikir dulu sebelum bertindak!


-Anna Cleonatra-


No comments:

Post a Comment