Thursday, July 10, 2014

Protokol Yahudi #4 - Fahaman Material menggantikan Agama (1/2)

 Sebelum:
http://umnokelanajayaselangor.blogspot.com/2014/07/protokol-3-yahudi-akan-selamat-44.html

1. Setiap republik akan melalui beberapa peringkat. Peringkat permulaan ialah peringkat kegilaan akibat dari pertikaian, tuduh menuduh sana sini. Peringkat kedua ialah peringkat kecelaruan emosi di kalangan pemimpin yang akan mengakibatkan kegagalan dalam pentadbiran kerajaan yang akhirnya kerajaan ditadbir oleh satu entiti yang mempunyai kuasa mutlak. Ini tidak salah dari segi undang-undang dan masih boleh dikawal. Entiti ini boleh terdiri daripada pertubuhan rahsia. Pertubuhan rahsia ini mempunyai agenda tersembunyi kerana bergerak dibalik tabir dengan menggunakan agen yang tidak berpengalaman dan hanya bekerja untuk pertubuhan rahsia. Agen pertubuhan rahsia ini akan sentiasa bertukar dan ini dapat mengelakkan daripada memberi anugerah kecemerlangan kerana lama berkhidmat.


2. Siapa dan apa yang mempunyai kekuatan tersembunyi? Kerana inilah kekuatan sebenar kita. Pertubuhan berkebajikan Freemason akan menjadi tangan ghaib untuk kita dan perancangan kita. Tetapi perancangan untuk kita bertindak, dengan kewujudannya, akan kekal menjadi misteri yang tidak akan diketahui oleh sesiapa pun.



Protocol #4 – Materialism to Replace Religion

1.  Every republic passes through several stages.  The first of these is the early days of mad raging by the blind mob, tossed here and there, to and fro.  The second is demagogy which leads to anarchy and that inevitably leads to despotism.  This is not a legal and observable, and therefore responsible, type of despotism.  Rather it’s a hidden form of despotism that’s in the hands of some secret organization.  This organization is unscrupulous because it works behind the backs of the people using agents who have no accountability, and who don’t serve the people, only the organization.  These agents are continually changing and this benefits the organization because it doesn’t have give them special rewards for long times in service.

2.  Who or what has the ability to overthrow an invisible force?  Because that is precisely what our Force is.  Gentile-based Freemasonry serves as a smokescreen for us and our plans.  But the plan of action of our Force, even its very existence, remains an unknown mystery to the people.

No comments:

Post a Comment