Thursday, July 17, 2014

Beberapa keping gambar pesawat malang MH17

Admin terkejut sangat mendapat berita pesawat penumpang MAS MH17 terhempas. Yang malangnya, apabila admin menonton berita yang dibawa oleh CNN, ada dakwaan mengatakan pesawat tersebut ditembak! agak sukar untuk admin percaya. Adakah benar? atau ada pihak sengaja ingin ambil kesempatan? 

Peristiwa MH370 yang berlaku lebih 3 bulan yang lepas masih lagi segar di dalam ingatan. Belum pun selesai kes MH370, timbul pula kes baru membabitkan pesawat MAS. Amat malang nasib MAS tahun ni. 

Admin sarankan agar kerajaan Malaysia menyiasat peristiwa malang ini dan mencari pihak yang bertanggungjawab! Pihak yang bertanggungjawab tersebut perlu dikenakan tindakan! MAS pula perlu menuntut ganti rugi dari pihak tersebut!

Berikut beberapa keping gambar nahas MH17. Cuba anda bayangkan apakah nasib penumpang di dalam pesawat ini. Apakah dosa mereka terhadap pihak yang bertanggungjawab ini?

Admin mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa. Dan admin sedekahkan pahala Al-fatihah kepada mangsa yang beragama Islam. Semoga roh mereka di tempatkan di kalangan orang yang beriman di sisi Allah swt. Anggaplah ini takdir dan suratan Allah swt yang merindui dan mengasihi hamba-Nya. Innalillahiwainnailaihirajiun.






















No comments:

Post a Comment